Można kupić mega tanie lampki, które zbyt długo nie podziałają, można też kupić drogi i specjalistyczny sprzęt za kilka tysięcy. Z własnego doświadczenia jednak wiem, że gdy przychodzi do kupowania to skrajności schodzą na dalszy plan, a pod uwagę bierze się zwykle oświetlenie do roweru, które ma po prostu dobry stosunek moc/jakość/cena. Zatem dzisiaj porządne światła rowerowe oświetlające drogę do około 300 zł. O lampkach sygnalizacyjnych, na dynamo oraz bardzo mocnych reflektorach rowerowych przeczytacie w poprzednim artykule pod tym linkiem.

ProX Aero R 40 lumenów

Prox Aero R to mała i tania lampka tylna, której sam używam. Ma wbudowany akumulator, który wystarcza na cały dzień jazdy, kilka trybów pracy i jest wodoodporna. Jak widać w tytułowym zdjęciu jej moc jest naprawdę wystarczająca. Co więcej w lampce zastosowano kilka diod, w tym dwie główne, z których jedna ma rozpraszający światło klosz, a drugi je skupia, dzięki czemu lampka jest widoczna naprawdę z daleka nawet w słoneczny dzień. Używam jej od kilku lat i jestem z niej bardzo zadowolony. Nie ma oczywiście bajerów typu czujnik światła, wskaźnik poziomu baterii itp. Ale za 30 – 40 złotych jest po prostu genialna.

oświetlenie rowerowe, lampki rowerowe, lampka rowerowa, tylna lampka rowerowa

Źródło: allegro.pl

Prox Matar 900 lumenów

ProX jeszcze do niedawna uchodził za totalną chińszczyznę i tandetę. Sam przekonałem się, o tym na kilku ich modelach. Jednak od pewnego czasu ich jakość naprawdę się poprawiła, a w porównaniu do produktów z Aliexpressa czy Amazona można wręcz powiedzieć, że to porządna firma. Prox Matar nie należy do najtańszych modeli, ale 900 lumenów za około 100 zł to naprawdę rewelacyjny wynik. Do jazdy w zupełnych ciemnościach trzeba mieć minimum około 300 nieoszukanych lumenów, a 500 lumenów to takie optimum. Dlatego lampka rowerowa usb o mocy 900 lumenów powinna pozwolić już na naprawdę swobodną jazdę po zmroku. Matar oferuje kilka trybów pracy, wskaźnik naładowania oraz światła do jazdy dziennej w postaci świecącego pierścienia. W zestawie ze wspomnianym ProXem Aero R może stanowić świetny zestaw do jazdy w dzień i w nocy za naprawdę przyzwoite pieniądze!

latarki rowerowe, lampki do roweru, lampka rowerowa przednia

Źródło: allegro.pl

ProX Kastor I 1200 lumenów

Kastor I to już naprawdę mocna lampka rowerowa, 1200 lumenów to nie przelewki. Lampka ma podobnie jak jej większy brat Kastor – X, procentowy wskaźnik poziomu naładowania baterii, tryb świateł mijania i drogowych oraz funkcję powerbanku. Jest jednak mniejsza przez co bateria ma pojemność 5000 zamiast 6400 mAh, ma też mniejszą moc. W efekcie całonocna jazda w sensowym trybie nie jest możliwa, ale jeżeli potrzebujecie lampki która oświetli drogę po zmroku przez około 2-3 godziny to jest to dobry wybór. Cena to na moment pisania tego artykułu około 150 zł.

Źródło: rowertour.com

Eyen Streak 750 lumenów

Jeżeli szukacie jednak czegoś mniejszego i lżejszego to dobrą alternatywą np. na rower szosowy może być lampa do roweru Eyen Streak 750. Ma ona co prawda mniejszą od Proxa moc i baterię, jest jednak o połowę lżejsza i waży jedynie 129 gramów. Plusem jest także funkcja powerbanka oraz mocowanie typu GoPro do którego można jednoczenie przyczepić nawigację rowerową, a od dołu także lampkę. Lampa jest też dostępna w wersji z pilotem. Dzięki temu, w trudnym terenie nie trzeba odrywać rąk od kierownicy, żeby zmienić jej tryb pracy. Minusem jest natomiast brak precyzyjnego wskaźnika poziomu naładowania baterii i niestety trochę wyższa cena – około 200 zł.

Źródło: centrumrowerowe.pl

LEZYNE LED Hecto Drive 500XL

Lezyne Hecto Drive 500 XL to sprzęt dla jeszcze większych minimalistów. W najmocniejszym trybie świecenia oferuje zaledwie 500 lumenów i może świecić z taką mocą jedynie przez godzinę. Jednak jest pięknie wykonana, waży zaledwie 84 gramy i pokryta jest kolorem o nazwie metallic Neo, który wygląda zdecydowanie gadżeciarsko ? Nie jest to sprzęt na długie trasy po ciemku, ale jako lekka awaryjna lampka do roweru, sprawdzi się doskonale! Cena około 230 zł.

lampy do rowerów, jakie oświetlenie do roweru, lampki rowerowe usb

Źródło: centrumrowerowe.pl

ProX Kastor X 1800 lumenów

Za podobną kwotę można także kupić prawdziwego potwora! ProX Kastor X jest lampką, której sam przez kilka miesięcy używałem. Lampka ma 3 tryby świecenia: drogowy, mijania oraz połączony, a w każdym z nich można jeszcze regulować moc. Maksymalnie osiąga 1 800 lumenów, jednak przez zastosowanie mocno rozpraszających światło soczewek, wydaje się mieć znacznie mniejszą moc niż deklarowana. Sprawdziłem czasy świecenia podawane przez producenta i są one bardzo wiarygodne. Test tej lampki możecie zobaczyć na kanale rowerowy sztos na Youtubie. Lampka podobnie jak jej mniejsza wersja ma dokładny, procentowy wskaźnik poziomu naładowania baterii, funkcję powerbanku oraz solidny uchwyt. Wykonana jest bardzo solidnie i jest w pełni odporna na deszcz, co przetestowałem w wielogodzinnych ulewach. Na minus jest moim zdaniem duża masa oraz brak sensownego trybu dziennego, zamiast np. 200 jest aż 900 lumenów co powoduje, że lampka wystarcza jedynie na 7-8 godzin jazdy w dzień. Minusem jest również to, że przez rozproszoną wiązkę światła, jadąc szybko przez ciemny i mokry las jesteśmy zmuszeni używać najmocniejszych trybów, a to z kolei oznacza, że lampka nie sprawdzi się np. w całonocnej jeździe na ultramaratonie. Mimo to lampka ma dobry stosunek cena jakość i na parogodzinne jazdy po ciemku, zwłaszcza w terenie sprawdzi się bardzo dobrze.

Lampki rowerowe – jakie oświetlenie do roweru wybrać? ProX Kastor X

Źródło: allegro.pl

Mactronic Noise XTR 04, 854 lumeny

Mactronic to lampka, na którą przesiadłem się z wyżej wspomnianego Proxa. Lampka ma ładny design, jest świetnie wykonana i do tego ma kompaktowe wymiary. Dlaczego w moim wypadku wygrała z Proxem? Po pierwsze zastosowano tutaj wysokiej jakości diodę Cree oraz inną soczewkę, która zapewnia lepszy zasięg oraz nie rozprasza tak mocno światła, jak w przypadku Proxa. Po drugie moc deklarowana przez producenta jest rzeczywiście wiarygodnie podana i porównywalna z innymi lampkami o podobnej mocy. Po trzecie lampka w najmocniejszym trybie 712 lm może świecić prawie 3 godziny, dzięki czemu zabierając 2 dodatkowe akumulatory (które są tutaj wymienne) mogę bez problemów jechać całą noc przy pełnej mocy. Odpada także ryzyko, że musiałbym ładować lampkę podczas jazdy w deszczu co grozi zwarciem. Zdecydowanie polecam! Cena około 280 zł.

Lampki do roweru elektrycznego, Profesjonalne lampki rowerowe, Lampki rowerowe – jakie oświetlenie do roweru wybrać

Źródło: mactronic.pl

Sigma Buster 800 lumenów

Sigma to producent znanych i niezawodnych liczników rowerowych. Od lat produkuje też oświetlenie rowerowe. Model Buster 800 ma podobną do Mactronica XTR moc, jednak jest jeszcze lżejszy i waży zaledwie 150 gram. Lampka jest chwalona za jakość wykonania i bardzo równomierny rozkład światła – nie męczący oczu. W trybie maksymalnym działa zaledwie dwie godziny, ma jednak dosyć dokładny wskaźnik poziomu naładowania. Co ważne ma również dobry tryb do jazdy w dzień, migające 200 lumenów, który wystarcza aż na 30 godzin. Buster jest więc świetnym wyborem jako lampka dzienna z możliwością jazdy w pełnych ciemnościach po zmroku. Promocyjna cena to aktualnie około 225 zł.

lampka rowerowa usb, oświetlenie do roweru miejskiego, lampka do roweru przednia

Źródło: allegro.pl

Eyen Streak 1000 lumenów

Większy Eyen zachowuje wszystkie zalety opisanej wyżej słabszej wersji. Dodatkowo ma większą baterię i moc. Wbudowany akumulator nadal nie jest na tyle duży żeby przejechać całą noc po ciemku bez ładowania, jednak energooszczędny tryb dzienny sprawi, że lampka świetnie sprawdzi się w roli światła dziennego, a po zmroku pozwoli również bezproblemowo dokończyć jazdę w zupełnych ciemnościach. Cena około 300 zł.

Jakie oświetlenie do roweru, mocna lampka rowerowa, Lampki rowerowe – oświetlenie rowerowe do 300 zł

Źródło: centrumrowerowe.pl

Zestaw lampek CATEYE HL-NW100RC Sync Core, TL-NW100K Sync Kinetic

Na koniec zestaw lampek współpracujących ze sobą. Przednia ma 500 lumenów, wskaźnik naładowania akumulatora oraz bardzo fajny, pulsujący tryb dzienny, który działa przeszło 100 godzin. Tylna lampka Kinetic ma natomiast 50 lumenów oraz wbudowany akcelerometr, który uruchamia światło stopu przy hamowaniu. Lampki można sparować ze sobą, dzięki czemu przód i tył włącza się jednocześnie po zapaleniu przodu. Nie jest to może najmocniejszy duet, ale myślę, że może być bardzo wygodny do jazdy na co dzień. Cena w okolicach 300 zł.

rowerem po mieście, lampy rowerowe, tylna lampka rowerowa

Źródło: rowertour.com

Jeżeli chcielibyście porównać sobie jak świecą opisywane lampki to na stronie sklepu centrumrowerowe.pl znajdziecie fajną porównywarkę z naprawdę świetnymi zdjęciami lampek świecących w nocy. Można nie tylko porównywać snop światła, ale także zmieniać sobie moc świecenia, żeby np sprawdzić jak dana lampka sprawdzi się w długiej jeździe po ciemku. Polecam!

tylna lampka rowerowa, lampka rowerowa prox, Lampki rowerowe – oświetlenie rowerowe do 300 zł